Fókuszban a farizom az amasole jógaórán

Immáron fél éve, hogy felkerült az Amasole jógaóra az órarendünkre, amely nem véletlenül kapta a stúdió nevét. Ha sosem próbáltad még itt egy rövid leírás róla. Amasole óra

Az óra intenzitása és hangulata évszakonként, és a bennünket körülvevő energiák által is változik. De minden alkalommal a részét képezi a „elcsúszott” mozgásminták korrekciója, a jobb testi és ezáltal lelki jóllét érdekében.

Lehetőségem nyílt a gyakorlásotok által még nagyobb figyelmet fordítani ezeknek a specifikus területeknek a tanulmányozására, és arra jutottam, hogy eljött az ideje hogy még nagyobb fókuszt fektessük az alvó farizmok felébresztésére!

Vannak akik a napi testmozgással inkább esztétikai célokat tűznek ki ( hogy jobban álljon a farmer, a fürdőruha a wellnessben és tengerparton), és sokan érkeznek különböző gerincproblémákra keresve a megoldást.

Úgy vélem, hogy evolúciós szempontból belénk van kódolva az esztétikailag vonzó fenék, legyen szó férfiről vagy nőről, hisz az egészségesebb test, izmosabb fenék látványa a jobb fajfenntartás lehetőségét sugallja. Ezen az órán mindenki megtalálhatja azt, amire vágyik. Így bármi is a kezdeti motivációd, ugyanazért mozgunk, csak ki megelőzés céllal, ki a gyógyulás érdekében.

 

Számtalan kutatás bemutatta már az ülés fizikális egészségünkre mért káros hatását. Történjen az az autóban, az íróasztal mellett, vagy egy padon, ülni jó, mert ezt szoktuk meg. (Nagyszüleimet sosem láttam ücsörögni, de Ázsiában sem látom széken ülni az embereket a mai napig. Minden bizonnyal ők kevésbé blokkolták az energiák áramlását a gerincben az üléssel, így kevésbé is fáradnak el)

Pedig ő maga a „csendes gyilkos”, hisz a sportsérülésekkel ellentétben ülés során egészen addig nem érzékeled a károsodás mértékét, amíg már nem lesz túl késő.

Általában csak amikor már elzsibbadt a fenekünk, akkor vesszük észre h már túl sokat ültünk, és ilyenkor farizom nem dolgozik, csak folyamatosan gyengül.

Ez a gyengülés az egész testre kihatással lesz, hogy ellensúlyozzák átveszik más izmok a szerepét, így derék, térd és csípő fájdalmakat is okozhat. Akkor is ugyanúgy szenvedhetsz ezektől a problémáktól, ha rendszeresen edzed, hisz önmagában nem tudod pusztán célzott erősítéssel eltűntetni az ülés negatív hatását.

Ráadásul az sem mindegy, hogy melyik részét és milyen módszerekkel igyekszel erősíteni.

A farizom, ahogy a képen is láthatod három részből áll: nagy farizom, középső és kis farizom. Így három különböző irányú mozgás által tudnak fejlődni.

A megoldást a csípő táján keresendő, hisz ülés során a csípőhorpasz izom befeszül. Így a jógaórán két lépésben dolgozunk vele: először a csípő feszességét oldjuk, majd újra aktiváljuk a farizmot. A felélesztéshez pedig újra megtanítjuk az idegrendszernek, hogy hogyan kapcsolja vissza a hosszú ülések során „kikapcsolt” farizmot. Ez a sorrend az egyedüli módja, hogy az alvó állapotából felébresszük. 

A jó hír, hogy ez minden Amasole órán célzottan, különböző gyakorlatokba „rejtve” megtörténik. Ne feledd 2018. márciusától még nagyobb hangsúlyt fektetünk a farizmokra. Várunk!

Tags: izmos fenék , jógaóra, térdpanaszok, ülés , gerincproblémák , derékpanaszok, farizom, amasole,

Oldalunk cookie-kat használ a jobb felhasználói élmény érdekében. További info