Miért jó nyáron is hot jógázni?

Miért jó nyáron is hot jógázni?

Összegyűjtöttünk a teljesség igénye nélkül a vendégeink visszajelzését miben segített nekik a hot jógázás:

*             Sokkal jobban bírom a nyári kánikulát, kevesebbet izzadok és kerülök emiatt kellemetlen helyzetbe a munkám során, mert a hot teremben tisztulok

*             Nem izzad a lábam, és nincs kellemetlen szaga, ami a hot jóga méregtelenítő hatásának köszönhetek

*             Évekig dohányoznam, de a hot jógának köszönhetően végleg megundorodtam tőle

*             Kitisztul a bőröm és a nyári napsütés sem szárítja ki

*             Kellő mennyiségű vízfogyasztásra ösztönöz, így sokkal rugalmasabb a bőröm

*             A Sole Hot jóga és a pilates egyenesen narancsbőr gyilkos órák, így bátran húzok bikinit és rövid nadrágot

Miért is jó a meleg?

A MELEG SEGÍT AZ OXIGÉNT ELJUTTATNI A IZMOKHOZ

A melegben kitágulnak az erek, így több vér jut el az izmokhoz. Az izmokat átszövő hajszálerek a melegre kitágulással reagálnak. A vér így több oxigént juttat az izmokhoz, és elszállítja a felszabadult anyagokat, mint pl. a szén-dioxid és a tejsav.

A MELEG SEGÍTI A FEHÉRJE HATÉKONY ELOSZTÁSÁT

A meleg hatására a hemoglobin könnyebben válik el az oxigéntől a vérben. A hemoglobin az a protein, amely kitölti a vörösvérsejteket. Összekapcsolódik az oxigénnel, hogy a vér által a test minden területére eljusson. Ahogy a vér átjut a meleg izomszöveten, az oxigén egyszerűbben kapcsolódik le a hemoglobinról. Hideg izmokon áthaladó vér esetén sokkal kevesebb oxigén szabadul fel.

RUGALMASABBÁ TESZI AZ IZMOKAT

A meleg felgyorsítja a cukor és a zsírsavak lebontását, amelynek hatására az izmok rugalmasabbak lesznek, és nagymértékben csökken a sérülés veszélye.

A MELEG JÓT TESZ A SZÍVNEK

A meleg javítja a koordinációt, és csökkenti a hirtelen mozdulatok által előidézett szívrendellenességek előfordulásának valószínűségét.

A MELEG ÉGETI A ZSÍRT

Melegben sokkal könnyebben és gyorsabban ég a zsír. A felmelegített izmok több zsírt égetnek el, mint a hidegek. A zsír stressz hatására szabadul fel. Az intenzív testmozgás hatására nagy mennyiségű zsírsav érkezik a véráramba. A hideg izmok nem tudnak mit kezdeni a zsírsavakkal, így végül azok olyan helyen kötnek ki, ahol nagyon nem szeretnéd, gyakorlatilag kibélelik az artériákat.

FONTOS! Nemcsak az izmok a haszonélvezői a melegnek. A magasabb hőmérséklet javítja az idegrendszer működését, ami azt jelenti, hogy az üzenetek gyorsabban közlekednek az agy és a gerincvelő között. A meleg izmok sokkal rugalmasabbak, kevésbé vannak kitéve sérüléseknek. A melegben végzett gyakorlatok hatására könnyebb a nyújtás és nő az ízületek mozgásterjedelme. A hideg izmok sokkal kevésbé nyelik el a behatásokat, nem olyan rugalmasak, így jóval könnyebben megsérülnek.

Oldalunk cookie-kat használ a jobb felhasználói élmény érdekében. További info