Szankalpa, megerősítések és a gondolatok ereje

A jóga eszköz ahhoz, hogy megismerjük a testünket, a tudatunkat és a tudatalattinkat és hogy az egyensúlyt keresve, befolyásoljuk őket azért, hogy visszataláljunk az egészséges működésünkhöz.

tavasz

Mik azok a megerősítések?

Nagyon leegyszerűsítve a kérdést, megerősítés bármi, amit mondunk, vagy teszünk. Az emberek mondanivalójának és gondolatainak a nagy része általában elég negatív, ami nem vezet jó tapasztalásokhoz. Ha meg akarod gyógyítani az életedet, pozitív mintákkal kell átformálnod a gondolkodásodat és a beszédedet. A megerősítés nyitja meg a kaput, ez a bejárat a változás ösvényéhez. Megerősítések alatt olyan kifejezések tudatos megválasztását értem, amelyeknek a segítségével vagy kiküszöbölhetsz valamit az életedben, vagy kialakíthatsz benne valami újat. Minden elgondolt gondolat és minden kiejtett szó megerősítés!

Cikk folytatása

Yin jóga utazás, nyaralás alatt - avagy a yin multivitamin

Benne vagyunk a nyárban, gondolom sokan már utaztatok, hosszú órákon át autó, busz- vagy repülőgép ülésbe préselődve. Vagy éppen a nyaralótokban töltitek a szünidő csodás napjait, és talán a gyerekek néha hagynak egy-egy fél órácska én-időt is a számotokra, a fagyi-strand-palacsinta háromszögben. Szóval arra gondoltam, hátha feltámad bennetek a vágy, hogy yin jógázzatok. 

Összeállítottam egy rövid, 5 gyakorlatból álló sorozatot, egy afféle "yin multivitamint”. Bárhol elvégezhető, akár strandon is, vagy vitorláson, bármikor “bedobható”, nem több, mint 30 perc.

Mielőtt elkezded a gyakorlást, olvasd el kérlek ezt  a néhány mondatot:

1. Amikor felveszed az ászanát, azaz inkább beleengeded magad, az első ellenállási pontig menj csak bele,  innen is inkább picit lépj visszább. Figyeld meg, mit érzel. Ne legyen ez az érzet több, mint enyhe, tompa nyomás vagy feszültség. Mindenképpen kerüld az éles, hasogató vagy égető fájdalmat, lazítsd a pózt, vagy gyere ki belőle. 

2. A második alapelv, hogy maradj mozdulatlan, nyugodt. Lazítsd el minél több izmodat, ezzel az ászanából eredő feszültséget, terhelést tovább engeded az izmok területéről a mélyebb, kötőszöveti rétegekbe. Ez persze nem azt jelenti, hogy a póz teljes ideje alatt teljesen mozdulatlan kell legyél. Nyugodtan tegyél apróbb igazításokat, módosításokat, vagy lazítsd a pózt, ha túl mélyre mentél.

3. A harmadik, hogy a yin ászanákat hosszabb ideig tartjuk ki, akár 20 percig is. De javaslom kezdetben 2-3 perceket próbálj ki, később emeld 5 percre az egyes pózokban töltött időt. Mindenek előtt figyeld magad, mélyedj el önmagadban, és hallgass a megérzéseidre. Ebben is :)

Utoljára még csak annyit, hogy minden pózból óvatosan gyere ki. Valószínűleg tapasztalsz majd érzékenységet, törékenységet, így reagál a test erre a speciális terhelésre. Lassan és tudatosan mozogj, amikor egyik gyakorlatból a másikba fordulsz. Ha úgy érzed szükséges, röviden pihenj az egyes ászanák között.

Kellemes gyakorlást!

Cikk folytatása

Keleti jóga, nyugati jóga

Egy olyan témáról szeretnék írni nektek, ami engem is nagyon foglalkoztat. Néha még nehézséget és fejtörést is okozott, ahogyan próbáltam megtalálni a helyem a trendek és ősi tradíciók forgatagában.


Markáns különbségek vannak aközött, hogy valójában milyen céllal jött létre a jóga és aközött, ahogyan ma űzzük.
Itt nyugaton általában az ászanákat gyakoroljuk, a légző gyakorlatokat és néhányan még a meditációt is. Sokan viszont még az oktatók közül sem tudják azt, hogy a jóga valójában ennél többről szól. Gyakran hallottam különböző országok különböző jóga tanárainak a szájából, hogy milyen csoda ezeket a több ezer éves pózokat gyakorolni a mai modern világban. S míg ez egy romantikus gondolat, nem igaz. Az általunk gyakorolt pózok hatalmas százalékban maximum száz évesek. A hajlékony, erős emberi test és a kreativitás szüleményei ezek a néha már tornászi képességeket igénylő mutatványok.

Cikk folytatása

Jógatábor élménybeszámoló Orsi tollából

image6

IKSZEDIK JÓGATÁBORBAN SZARDÍNIÁN 

Ahogy meghirdették a szardíniai jógatábort, nyomban döntésre jutottam, Én ott leszek, az 100. A férjem most nem tudott/nem akart eljönni, így hát egyedül vágtam neki a sokadik jógatáboromnak az Amasole-val. Ha már szóba került, ha valaki úgy gondolja, hogy a családot nem lehet otthagyni és egyedül nyaralkázni, az nagyon téved. Ajánlom mindenkinek, aki hosszabb ideje él párkapcsolatban, húzzon el minimum 1 hétre/év! Akinek gyerekei is vannak, az próbáljon 2 hétre elmenni. Aki nincs távol, nem tud hiányozni.

Cikk folytatása

Fókuszban a farizom az amasole jógaórán

Immáron fél éve, hogy felkerült az Amasole jógaóra az órarendünkre, amely nem véletlenül kapta a stúdió nevét. Ha sosem próbáltad még itt egy rövid leírás róla. Amasole óra

Az óra intenzitása és hangulata évszakonként, és a bennünket körülvevő energiák által is változik. De minden alkalommal a részét képezi a „elcsúszott” mozgásminták korrekciója, a jobb testi és ezáltal lelki jóllét érdekében.

Lehetőségem nyílt a gyakorlásotok által még nagyobb figyelmet fordítani ezeknek a specifikus területeknek a tanulmányozására, és arra jutottam, hogy eljött az ideje hogy még nagyobb fókuszt fektessük az alvó farizmok felébresztésére!

Vannak akik a napi testmozgással inkább esztétikai célokat tűznek ki ( hogy jobban álljon a farmer, a fürdőruha a wellnessben és tengerparton), és sokan érkeznek különböző gerincproblémákra keresve a megoldást.

Úgy vélem, hogy evolúciós szempontból belénk van kódolva az esztétikailag vonzó fenék, legyen szó férfiről vagy nőről, hisz az egészségesebb test, izmosabb fenék látványa a jobb fajfenntartás lehetőségét sugallja. Ezen az órán mindenki megtalálhatja azt, amire vágyik. Így bármi is a kezdeti motivációd, ugyanazért mozgunk, csak ki megelőzés céllal, ki a gyógyulás érdekében.

Cikk folytatása

Telefonok, karórák a jóga órán-avagy hogy is vagy jelen a gyakorlásodban?

Telefonok, karórák a jóga órán – avagy hogy is vagy jelen a gyakorlásodban?

Mostanában gyakran esik meg velem a következő: bemegyek a terembe órát tartani. Elkezdődik a gyakorlás. Egy bizonyos ponton felállok, körbejárom a termet ahol jógázunk, hogy mindenkit mindenféle szögből jól lássak. És akkor egyszer csak, miközben az órát vezetem, megtörténik velem az, ami ennek a bejegyzésnek a megírására sarkallt.

Cikk folytatása

A megszámlálhatatlannak tűnő percek a melegben, avagy az első alkalom a hot jógán

A megszámlálhatatlannak tűnő percek a melegben, avagy az első alkalom a hot jógán 
 
 
Lelkesen, szokásosan nagy arccal és mintegy 50 kg túlsúllyal érkeztem életem első hot jógájára.  Így visszagondolva, már első pillantásra is gyanúsnak kellett volna lennie, hogy a teremben rajtam kívül egyetlen kövér ember sem volt. Mármint olyan, aki annyira kövér, mint Én. Mert aki nem annyira kövér, mint Én, az nem is kövér.  
 
Aki ismer, tudja, ha valamit elhatározok, ha beledöglök is, végigcsinálom.   Na, ez volt az a jógaóra, ahol azt éreztem, ha végigcsinálom, bele is döglök.  
 
És a beledöglés gondolata nem egy folyamat volt, ami szépen, fokozatosan bekúszik az ember agyába és addig- addig terjeszkedik, amíg egyetlen ép gondolatod sem marad azon kívül, hogy TE ITT EBBE MOST BELE FOGSZ DÖGLENI, hanem egy állapot, aminek sehogy nem akart vége lenni.   
Ha mégis maradt volna egyéb gondolatom, azt arra használtam volna, hogy átgondoltam rövid, ámde annál kalandosabb életemből kimaradt dolgaimat, miközben sajnálkoztam ezen dolgok elmulasztásán, mert nyilvánvalóan EBBE ÉN ITT MOST BELEDÖGLÖK.    
 

Cikk folytatása

Oldalunk cookie-kat használ a jobb felhasználói élmény érdekében. További info