Jóga nidra

jóganidra1.jpg

Fizikai és mentális egészségünk nagyban függ attól a képességünktől, hogy el tudunk-e lazulni, meg tudunk-e szabadulni testi, lelki feszültségeinktől. A mély relaxáció megtapasztalásában segíthet nekünk egy nagyon hatékony jóga technika, a jóga nidra. 
Szó szerint azt jelenti: a jógik alvása, de nem a hagyományos értelemben vett alvásról van szó. Ez egy mély relaxációs állapot, majdnem mintha aludnánk, elménk mégis teljesen tudatos. 
 
Amikor a Jóga Nidrát gyakoroljuk, visszavonjuk az érzékszerveket egy, a hallás kivételével. Olyan tudatállapotba kerülünk, melyet felfoghatunk az alvás és ébrenlét közötti küszöbnek, vagy tudatos alvásnak. Ilyenkor a tudat meg van fosztva a többi érzékszerv által közvetített információktól, asszociációktól, befogadóképessége teljes lesz. 
 
A jóga nidra gyakorlásával nő a fizikai és szellemi teljesítőképesség, javul a koncentráció és a memória. Könnyebben legyőzzük a stresszt, idegességet, szorongást, de csökkenti a magas vérnyomást és a szívinfarktus kockázatát is. Fél óra jóga nidrában töltött idő felér 4 óra alvással.
A módszer nagyon hatásos és nagyon egyszerű. Nem kell hozzá más kellék, mint egy matrac. Erre lefekszünk, és az instruktor egyszerű utasításait követve végezzük ezt a mentális gyakorlatot.
 
Szeretettel várlak benneteket csütörtök este: a yin jóga óra 60 perces lesz, utána pedig 30 perc Jóga Nidra! 
Ágota
(réteges öltözködés és takaró használata ajánlott)
 
Dátumok: 2020. nov 5, nov 26, dec 17.
 
 

Oldalunk cookie-kat használ a jobb felhasználói élmény érdekében. További info